Logo en baseline design

Logo & Baseline design

Logo design

Als u gaat quizzen op een vrijdag- of zaterdagavond, kunt u met 100% zekerheid zeggen welke ronde er sowieso in de quiz zit: een logoronde. Dat is meteen ook het bewijs dat een goed én herkenbaar logo hebben een must-have is. Bij Hummingbirds begrijpen we dat als geen ander en ontwerpen we dan ook een logo dat perfect aansluit bij uw bedrijfsidentiteit.

Wanneer ons team begint met het design van uw logo, kijken we welke visuele kenmerken uw bedrijf omschrijven. Dat gaat over zowel figuren, tekeningen en vormen, maar ook over kleuren en lettertypes. Alles moet kloppen.

Het doel – of beter: de doelen – van een logo zijn simpel: een goede eerste indruk maken, opvallen, blijven hangen en nieuwsgierigheid opwekken. Om te beginnen is er dus die eerste indruk: als bedrijft hebt u maar één kans om goed voor de dag te komen. Als (potentiële) klanten uw website bezoeken, sociale mediakanalen bekijken of een advertentie zien, is uw logo vaak het eerste waar ze naar kijken. U kunt er dus maar beter voor zorgen dat uw logo meteen de juiste indruk maakt. Het moet passen bij wat u doet als bedrijf én zich onderscheiden van de logo’s van de concurrentie.

Een greep uit onze realisaties:

Portfolio marketing | Realisaties logo
Portfolio marketing | Realisaties marketing
Portfolio marketing | Realisaties marketing
Portfolio marketing | Realisaties marketing
Portfolio marketing | Realisaties logo

Daarnaast is het logodesign van Hummingbirds er ook om uw logo te doen opvallen. Het spreekt voor zich dat een logo dat niets zegt, ook niet opvalt. Het moet ertussen uitspringen. Dat wil niet per se zeggen dat uw logo daarom heel bombastisch moet zijn. Integendeel, want een ‘simpel’ logo-ontwerp kan ook succesvol zijn. Denk maar aan Apple of McDonald’s.

Maar opvallen is niet hetzelfde als blijven hangen. Om te blijven hangen moet uw logo kunnen meedraaien op het hoogste niveau, zeg maar de Champions League: het is enkel een select groepje van bedrijven dat daaraan mag deelnemen. Net zoals er een Champions League is voor verschillende sporten (voetbal, basketbal, volleybal …), is die er ook verschillende voor bedrijfssectoren. Bij Hummingbirds streven we ernaar om uw logo in de juiste Champions League binnen de loodsen.

En dan is er nog de nieuwsgierigheid die opgewekt moet worden. Een logo hebben is allemaal goed en wel, mensen moeten nog steeds voor uw bedrijf willen kiezen. Daarom is het belangrijk dat uw logo een verlengstuk is van uw bedrijfsactiviteiten. Het moet perfect zeggen wat u doet én toch nog altijd dat tikkeltje mysterieus blijven. Hummingbirds is dankzij een jarenlange ervaringen gespecialiseerd in het vinden van de balans tussen die twee en is dan ook een specialist in logodesign.

Baseline design

Ook het belang van een goede baseline mag niet onderschat worden. Het doet er niet toe in welke sector u actief bent, want twee zaken staan vast: hij moet kort en krachtig zijn. Daar zijn verschillende redenen voor. Ten eerste: een lange baseline is simpelweg te lang om te blijven hangen. Als mensen moeite moeten doen om uw baseline te onthouden, dat weet u waar het schoentje wringt.

Een reden die het belang van een krachtige baseline bevestigt, is dat u wilt dat mensen zich aangesproken voelen om, bijvoorbeeld, actie te ondernemen. Daarnaast zorgt een krachtige baseline er ook voor dat uw bedrijf zich kan onderscheiden van de concurrentie.

Ondanks dat het duidelijk is dat een goede baseline wonderen kan verrichten, is het baselinedesign iets dat met de grootste precisie moet gebeuren. Elk woord en elke komma moeten weloverwogen zijn.

Bij Hummingbirds laten we onze creatieve geest los en gaan we intensief op zoek naar een baseline die naadloos aansluit bij u, uw bedrijf en uw logo. Een totaalpakket, daar mag u op rekenen.

Bent u op zoek naar een professioneel en uniek logo en een krachtige baseline?

Contacteer Hummingbirds vandaag nog op 056 31 00 41 en wie weet ziet u uw logo binnenkort verschijnen in een quiz.