Lead generation campaigns

Online adverteren op social media

Het mag u niet verbazen dat YouTube, Facebook en Instagram de drie populairste sociale mediakanalen van België zijn. Daar niets mee doen zou dan ook erg jammer zijn. Met de leadgeneratiecampagne van Hummingbirds genereert u leads waar die de dag vandaag voornamelijk te vinden zijn: op sociale media.

social media | leads | Hummingbirds

Leads genereren, het is tegenwoordig van groot belang. En gelukkig hebben we de verschillende sociale mediakanalen waar we die kunnen gaan genereren. Dat gaat trouwens steeds makkelijker. Want dankzij een aantal handige parameters, kunt u heel doelgericht adverteren en dus ook uw gewenste doelgroep snel en eenvoudig bereiken.

Hoe werkt zo’n leadgeneratiecampagne van Hummingbirds nu precies? Als eerste kiest ú de doelgroep die u wilt bereiken. Er zijn meer dan 400 parameters waar we gebruik van kunnen maken: geslacht, leeftijd, hobby’s, interesses, studies, locatie, levensgebeurtenissen …, met andere woorden: zeg een parameter en hij zal wel bestaan.

Van zodra u de doelgroep bepaald hebt, gaan we daarmee aan de slag. Nadat we de parameters gekoppeld hebben aan de advertentie, zorgen we voor het juiste type formulier. Zo kunnen potentiële klanten via een Facebookcampagne een formulier openen dat al is ingevuld met hun eigen gegevens. Op die manier vergroot de kans dat het formulier ook daadwerkelijk verzonden wordt. Leads genereren gaat dus sneller dankzij een juist formulier.

Wanneer we zo’n formulier samenstellen voor een leadgeneratiecampagne, wordt u als klant daar ook steeds bij betrokken. U bepaalt immers welke vragen in dat formulier terecht moeten komen. Dat zorgt ervoor dat u de informatie krijgt die u wilt.

Een andere belangrijke stap bij een leadgeneratiecampagne is de lay-out. Want het uiteindelijke doel is natuurlijk om potentiële klanten ervan te overtuigen hun gegevens achter te laten. Om daarin te slagen moet u aantrekkelijk overkomen. Bij Hummingbirds combineren we jarenlange ervaring met vakkennis om zo het gewenste resultaat te bereiken.

Als u leads wilt genereren, is het belangrijk dat de potentiële klanten weten waarvoor ze hun gegevens achterlaten. U moet hen met andere woorden vertellen wat u doet en wat u voor hen kunt betekenen.